noviny.OAKE.sk
Noviny Obchodnej akadémie, Watsonova 61, Košice
Dnes je štvrtok, 25. apríl 2024.    Meniny oslavuje Marek,  zajtra Jaroslava.

lyze2Ráno 11. februára 2019 (pondelok) sa na parkovisku pred amfiteátrom stretli druháci, aby sa vydali na cestu do Tatranskej Štrby na tohtoročný lyžiarsky kurz. Cesta trvala asi hodinu a pol aj so zastávkou v Prešove, kde do jedného autobusu nastúpil inštruktor.

lyzePo príchode do hotela Rysy*** sme sa usadili na recepcii, kde sme čakali, kým nám odovzdajú kľúče od izieb. Nasledovalo vybaľovanie kufrov a sýty obed. Poobede sme sa išli lyžovať do lyžiarskeho strediska v Lopušnej doline. Na svahu boli aj žiaci iných škôl, čo bolo trochu chaotické. Vytvorili sme dve skupiny: ľudia, čo už stáli na lyžiach a tí, čo ešte nie. Nováčikovia si dali rozcvičku, naučili sa zapínať lyžiarsky výstroj, stáť na lyžiach, udržať rovnováhu a tí skúsenejší sa zviezli dole svahom, podľa čoho boli priradení do skupín. Po večeri nás čakalo poučenie o bezpečnosti na svahu (kde sme zistili oficiálne zloženie skupín a ich lektorov:1. skupina Snežné tigre– p. zástupca Hritz, 2. skupina Kokosy na snehu– p. prof. Koltášová, 3. skupina Tučniaky – p. prof. Marčoková,  4. skupina Dudičovka – p. prof. Dudič a 5. skupina Lienky a chrústiky – p. prof. Dratvová), voľný program a večierka.

Na druhý deň po rannej rozcvičke/prechádzke okolo hotela sme išli do Podbanskej  na lyžovanie. Avšak, sneh bol trochu lepkavý, čím robil niektorým lyžiarom problémy. Počasie nám prialo, takže sme nemali žiadne iné ťažkosti. K dispozícii sme mali aj dva vleky, ktoré využívali aj iní návštevníci strediska. Zvyšok večera sme mali súťaže v hraní biliardu, stolného tenisu, stolného futbalu, kariet v spoločenskej miestnosti.

V stredu sme mali oddychový deň. Ráno po rozcvičke sme sa odviezli “zubačkou“ na Štrbské pleso, kde sme neskôr mali aj rozchod. Mnoho z nás sa pred zimou skrylo do najbližších kaviarní alebo cukrárne. Pri príjemnej hudbe sa pije káva najlepšie. Poobede sa išlo do AQUACITY v Poprade, čo unavení žiaci s radosťou privítali. Tí, ktorých voda nelákala, relaxovali v neďalekom nákupnom centre pri káve alebo nákupoch. Po príchode do hotela vo večerných hodinách sme mali voľný program.

Vo štvrtok, samozrejme už po rutinnej rozcvičke a raňajkách, nás autobusy zaviezli opäť do Podbanskej, kde sme sa zdokonaľovali v lyžovaní a lyžiarski nováčikovia (Lienky a chrústiky) oficiálne po prvýkrát vyskúšali vlek. (Pre mňa osobne (Simča) to bolo trochu, samozrejme, ako po prvýkrát, trochu stresujúce, bála som sa, aby som náhodu nezletela alebo aby som dačo „nedokafrala“, ako mám vo zvyku J. ) Všetci sme to však dali na výbornú. Po obednej prestávke sa konala aj olympiáda v slalome, do ktorej sme sa mohli zapojiť všetci odvážlivci. Po návrate domov (na ubytovanie) a po večeri sme mali vyhodnocovacie zasadanie, na ktorom sme boli všetci pochválení a obdarení zlatou medailou, diplomom a skvelou čokoládou. Samozrejme účastníci už vyššie spomínaných ostatných turnajov získali aj ďalšie ocenenia, ktoré si „vydobyli“ vlastnými silami. Následne nasledovala jedna super párty, ktorú sme si všetci tancujúci užili. Ako však býva dobrým zvykom, pri zábave aj čas rýchlo ujde, a tak prišiel pán vedúci hotela a celú zábavu nám zarazil kvôli nočnému kľudu. Organizácia bola nasledovná, ísť do svojich izieb a večierka.

A posledný deň, čiže piatok, sme boli od rozcvičky oslobodení. Po raňajkách sme sa mali pobaliť, vyzliecť obliečky a nastúpiť do skupiny podľa toho, či sa ideme ešte lyžovať alebo už nevládzeme a ostávame na recepcií. My čo sme sa išli lyžovať, sme boli odvezení do Ždiaru, kde sme sa lyžovali a naberali nové skúsenosti lyžiarskej techniky. Piata skupina bola rozdelená medzi ostatné štyri. (Bola som (Simča) v skupine Dudičovky, ku ktorej prišiel na výpomoc aj p. prof. Lukáč. Patrila som medzi tých menej odvážnych a sebavedomých, ale vďaka ich pomoci som to nakoniec prežila.) Po skončení lyžovania sme logicky odovzdali lyže, nasadli do autobusu a už sa iba viezli spokojní, vylyžovaní a unavení smerom domov do Košíc, kde už väčšinu z nás čakali rodičia. Čo sa týka piatkovej organizácie, bola podľa nás dobrá, všetko išlo podľa plánu.

lyze1Všeobecné zhrnutie lyžiarskeho kurzu: Tento lyžiarsky sa nám celkom podaril, aj počasie nám prialo. Máme veľa krásnych zážitkov, bližšie sme sa spoznali a upevnili naše kolektívne vzťahy.

Špeciálne poďakovanie: chcela by som sa poďakovať p. prof. Lukáčovi a p. prof. Dudičovi za nestrácanie nádeje a za strpenie počas piatku, že tolerovali moju pomalosť, nesmelosť a nešikovnosť na trati.